wtorek, 9 grudnia 2014

Telefony komórkowe

Myślę sobie...


Niech będzie, otwórzmy puszkę Pandory i podyskutujmy o korzystaniu z telefonów komórkowych. Czy nasza szkoła jest rzeczywiście tak niebywale konserwatywna i należałoby w tej kwestii coś zmienić? W statucie istnieje zapis, że na jej terenie obowiązuje zakaz używania przez uczniów telefonów komórkowych, a za każde złamanie tej reguły nauczyciel powinien zabrać aparat i zanieść do sekretariatu, skąd odbiorą go rodzice.
Nie możemy udawać, że postęp nas nie dotyczy, że smartfony służą wyłącznie do rozmów i wysyłania wiadomości, ale czy te kilka godzin bez aparatu to tak wiele? Do niedawna miałam dość liberalne podejście do tej sprawy, ale odkąd wypłynął ten temat w naszej klubowej dyskusji, zaczęłam się bliżej przyglądać temu, jak funkcjonujecie w szkole i ku mojemu zaskoczeniu doszłam do wniosku, że zakaz, mimo, że przez Was niekiedy łamany, służy budowaniu więzi, że podczas przerwy zamiast wpatrywać się w ekran telefonu, rozmawiacie ze sobą. Upewniłam się, że moje przekonanie jest słuszne, kiedy podczas spektaklu wielu z was świeciło telefonami, mimo, iż nie wypada. Jestem też przekonana, że gdybyśmy pozwolili na korzystanie z telefonów podczas przerw, to również podczas zajęć dużo częściej nie przestrzegalibyście zasad.
Brak mi wiary w Waszą dojrzałość i umiejętność dotrzymywania warunków umowy. Być może jestem niesprawiedliwa w swojej ocenie lub zbyt konserwatywna. Czekam na Wasze opinie i zapraszam do dyskusji.


M.B.

6 komentarzy:

  1. Moim zdaniem nie powinnismy używać telefonów w szkole nawet na swietlicy ponieważ jest to czas kiedy bd mogli się czegoś pouczyć porozmawiac z kimś zrobić zadania domowe czy iść na jakieś kółko. Ale powinno być tak że gdy nauczyciel kogoś przyłapie to uczeń może odebrać telefon po lekcjach a nie że rodzic ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mysle ze notki dodawane sa zbyt rzadko i nieregularnie.
    A co do telefonow to zgadzam sie raczej z dziewczynami.Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Notki będą dodawane teraz częściej, przez całe zamieszanie z przerwą, nowym rokiem i natłokiem różnych spraw nie były publikowane :)

      Usuń
    2. Notki będą dodawane teraz częściej, przez całe zamieszanie z przerwą, nowym rokiem i natłokiem różnych spraw nie były publikowane :)

      Usuń
  3. Co Pani myśli o tym?
    https://www.youtube.com/watch?v=TvhLXIEQ0vU
    Osoba na filmie po przygotowaniu wypowiada się na temat: "Czy nauczyciel może zabrać uczniowi telefon / komórkę"
    Według mnie Krzysiek (osoba mówiąca na nagraniu) ma sporo racji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nagrał kolejny materiał ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=sR0uPz9DIic

    OdpowiedzUsuń